1

Téma: Křeč do lýtek

Ahoj,
zhruba před 3 týdny jsem začala běhat (na louce, mám i odpružené boty na nerovný terén) zhruba 1km.

Cca před týdnem se mi začalo stávat, že mě asi po 200 metrech začnou bolet lýtka a jde to až do křeči. Navíc se bolest dost stupňuje a nohy mě bolí po kratší a kratší době (ze začátku se mi to nedělo vůbec). Vzdálenost už udýchám celkem bez problémů, ale ty nohy mě brzdí a po tom kilometru nemůžu už ani pořádně chodit. Připadá mi, jako kdybych ty nohy přetěžovala (běhat chodím obden), ale zase to není taková vzdálenost a vždycky se před běháním i potom pořádně protáhnu. Myslela jsem si, že je to jenom svalová únava...

Chtěla bych už běhat delší vzdálenosti, ale tohle mě dost brzdí. Můžete mi prosím poradit, co mám dělat?

Díky za odpovědi

2

Re: Křeč do lýtek

Jak se to vyviji? Uz je to nejaky patek od prvniho postu.

Tipuju, ze nebudete behat zrovna optimalni technikou.

Zkusil bych
-pred behanim se projit cca 5-10min a rozhybat se (ne strecing)
-potom sundat boty a probehnout se pomalu naboso
-pritom se soustredit na kratke kroky a bezet mekce po spickach

3

Re: Křeč do lýtek

Začala jsem pít hořčík a běhám obden, navíc jsem trochu upravila dýchání a trochu se to zlepšilo. Už jsem díky tomu mohla trať ještě o trochu protáhnout. Ovšem těžko říct, v čem byl konkrétně problém. Lýtka mě pořád dost bolí, ale už to nejde do křeče.

4

Re: Křeč do lýtek

Já mám křeče v nohách skoro pořád, nejen při běhání, stačí, abych trochu méně přes den pila a je to, vadí mi to, ale mamka tvrdí, že je to dědičné a že se s tím nedá nic dělat.

5

Re: Křeč do lýtek

Ke zmíněným křečím v lýtkách, pomáhá magnezium tbl. nebo šumivé tablety. Také je dobré pít minerální vody, které obsahují hořčík. Organismus potřebuje vitamíny a minerály. Při maratonu se podává i kuchyňská sůl, právě jako prostředek proti křečím. Zkuste trochu přisolit jídlo, třeba polévku. V zimním období pozor na prochladnutí lýtkového svalu, rozcvičit se trochu před během asi tak 10 minut je nutností. Připravit svalstvo na zátěž. Rovněž po doběhnutí je dobré provést pár protahovacích cviků. Pro sval je zátěž stresující a je potřeba jej uvolnit.
Zkuste automasáž lýtek od kotníků nahoru oběma rukama uvolnit sval. Můžete k tomu použít i masážní emulzi EMSPOMA-Z proti únavě a místní bolestivosti. Také se zaměřte na techniku běhu a snažte se došlapovat spíše na patu, nebou celou plochu chodidla. U žen může být problém nošení vysokých podpatků, kdy dochází ke zkrácení lýtkových svalů. Protahovací cviky také pomáhají.

6

Re: Křeč do lýtek

Magnezium, horčít a důsledně protahovat - vše bylo již zmíněno a naprosto se s tím ztotožňuji. Vyřešilo to již problémy velkému množství lidí.

Batohy a tašky Nike nejenom na sportovní potřeby

7

Re: Křeč do lýtek

Možná by i stálo za to si pořídit chladivý gel, vím, že pár kamarádek ho používá právě na křeče a po nějaké době masírování a promazávání to opravdu zabírá a jsou spokojené. Koukni na http://www.biofreeze.cz