1

Téma: začátky

Hlásím se k začátečníkům, věřím, že se brzy někdo připojí a budeme si moci vyměňovat zkušenosti.

2

Re: začátky

Já jsem začala až teď o prázdnincáh běhat:) Bude se mi to hodit na další sezónu.

3 Naposledy upravil: Amina (04.07.2008 07:26)

Re: začátky

No, jestli jste začala o prázdninách, tak to dnes už běháte čtyři dny? Tak to já jsem proti Vám pokročilá (začala jsem přelom zimy, jara), ale bohužel si připadám pořád jako na začátku sad. Jste však zřejmě mladé děvče (podle toho, že máte prázdniny), což o mě už se bohužel říci nedá, takže i to mé běhání je  poněkud jiné než Vaše :-)

4

Re: začátky

Můžete mi tykat:) Zatím jen týden běhám, teda pravidelně. Předtím jen trénincích. Jak to, že si připadáte jako na začátku?

5

Re: začátky

Taky mi můžeš tykat :-). Já píšu výše, mám už nějaký věk, nikdy jsem neběhala,pravidelně nesportovala, spíš jen turistika, popř. kolo, takže mám pocit, že jsem něco jako velká těžká lokomotiva, která se pomalounku rozjíždí. Ale věřím, že se rozjedu a pak to bude dobrý.
Jak tos myslela, že se ti to bude hodit na další sezónu? Chystáš se na nějaké závody, či co ?

6

Re: začátky

To jsem myslela, že hraju florbal, takže mám takovu soukromou letní přípravu :-) Určitě se to zlepší ;-)

7

Re: začátky

To je tedy docela zvláštní že si připadáte jako na začátku po několika měsících tréninku. Subjektivní pocity však často klamou. Mě se také zdálo dlouho že se nezlepšuji ale čas mě přesvědčil o opaku. Pokud chceš vědět jestli ses zlepšila tak není nic jiného než změřit si čas - bud na určitou vzdálenost nebo porovnat délku doby tréninku na začátku a v současnosti. Zlepšení by rozhodně již mělo být znatelné nebo je třeba trénink změnit

8

Re: začátky

Tak můj páteční běh pro mě znamenal zlom. Snad poprvé od doby, co jsem začala, jsem hned zpočátku měla pocit, že se mě běží dobře. Prostě jsem běžela a bylo mi fajn. Zvolila jsem i jinou trasu, než co běhám, opravdu delší zaběhnuté úseky jsem střídala s pár metry chůze na vydýchání.
Nakonec mi to doma nedalo a koukla jsem do mapy a zjistila, že jsem musela uběhnout 5 km! Což pro mě je obrovský úspěch.
Takže  ty moje pocity, že je vše, jak na začátku, jsem zřejmě klamavé, asi se přece jen postupně něco mění.....

9

Re: začátky

Tak to jsem ráda smile Jen tak dál

10

Re: začátky

Taky jsem začátečník, a tak rád čtu vaše zkušenosti. Zatím kobminuji běh /chůzi postupně přidávám běh a líbí se mi to. Problém je že mám nadváhu, tedy přesněji nadnadváhu. Zatím mě nic nebolí, občas přední strana holení. Tuhle jse měl takový hezký běh myslím,  že to bylo tím, že jsem po rozcvičce běžel opravdu pomaličku, pomaleji než jsem mohl, a postupně přidával na tempu.  Druhou zkušenost jsem měl když jsem asi týden neběžel, měl jsem ztoho strach jaký to bude, ale kupodivu dobrý možná i lepší technika určitě. Tak jsem si říkal,  že možná to tělo si to pamatuje a fixuje i když neběhám. Tak to jsou moje začátečnické zkušenosti.

11

Re: začátky

Ahoj, pokud běháš hlavně kvůli zhubnutí, doporučil bych ti hlavně procházky (klidně 1-2 hodiny). Sám s tímto mám skvělé zkušenosti, kila jdou dolů dobře. Je to rozhodně účinnější než třeba půl hodiny běhu. Rychlost bych vůbec neřešil, i kdybys běžel asi tak že by tě i chodci předbíhali - vůbec to není podstatné. Ale jak říkám - pokud máš opravdu značnou nadváhu, doporučuji jednoznačně dlouhé procházky

12

Re: začátky

Děkuji za radu, budu  o tom přemýšlet.
Běh jsem si zvolil (i když mě vůbec předtím nebavil a nečekal jsem,  že by mě to bavilo) že je to 1) „koncentrovanější“: energetický výdej a tím i časově (méně času)
a 2) běžet v parku mi hloupé není ale jenm atak jít ostrou chůzí to trochu jo. Čili na chůzi se v tomto ročním období stmívá příliš pozdě.
Tak co by bylo teď lepší? Vrátit se k chůzi na nebo pokračovat 3x týdně 30-40 min chůze/běh? Fakt je,  že jsem zatím (za 3 měsíce) moc nezhubl.

13

Re: začátky

A jaká je tvoje strava, chci se jen zeptat jestli dodržuješ zásady správného stravování

14

Re: začátky

30-40 minut není na zhubnutí žádná sláva. Nemusíš ani na těch procházkách chodit kdovíjak ostře, stačí jít normálně a třeba dvě hodiny a uvidíš že ti to dá pořádný záhul - doporučuji procházky opravdu

15

Re: začátky

Také jsem začla běhat, běhám 2x denně, ráno (30 minut chůze s během) a večer (30 min chuze s během). Snad přijdou nějaké výsledky - snažim se zhubnout  lol . Myslíte že mám nějakou šanci ?  lol

16

Re: začátky

Tak určitě, pokud správně jíš

17

Re: začátky

Jednou z motivací, proč jsem začala běhat bylo i něco zhubnout. Váha se bohužel směrem dolů neposunuje, ale např. přes stehna mám o 6 cm méně.

18

Re: začátky

To je klasická situace kdy se situace vyvíjí správným směrem - tuk ubývá na úkor svalů, které jsou těžší - proto se neposunuje rafička na váze. A čím víc svalů, tím lepší spalování tuků - hodinu po běhu doporučuji nic nejíst, na večer maximálně zeleninu, případně se mi osvědčilo pár chlebů s kuřecí šunkou - ale opravdu pouze na zahnání nejhoršího hladu.

19

Re: začátky

Zajímalo by mě, zda zde přítomní zkušenější běžci mají spočítáno kolik km naběhají za měsíc, za rok?  Nebo měříte čas strávený běháním?

20

Re: začátky

Já si píšu do deníku km i čas

21 Naposledy upravil: Barcelona (05.08.2008 22:20)

Re: začátky

Já vůbec uběhnuté vzdálenosti nepočítám. Ale tréninkový deník si samozřejmě vedu a tam si zapisuji bud uběhnuté vzdálenosti, nebo dobu po jakou jsem běžel. K ničemu ale měsíční nebo roční objem tréninku nepotřebuji, to si podle mě jen tak běžci předhazují aby se vytahovali před sebou ale aby byl stanoven nějaký limit který je třeba dodržet je podle mého nesmysl.

Editoval Barcelona (2008-08-05 23:20:05)

22

Re: začátky

civapetra napsal(a):

    Také jsem začla běhat, běhám 2x denně, ráno (30 minut chůze s během) a večer (30 min chuze s během). Snad přijdou nějaké výsledky - snažim se zhubnout  lol . Myslíte že mám nějakou šanci ?  lol

Tys jako začala s během a hned chodíš 2x denně??? big_smile tuk se začíná spalovat cca po 20-30ti minutách fyzické aktivity, takže pokud po třiceti minutách přestaneš, je to o ničem. Choď 1x denně 45 minut a ´tuto dobu podle svého uvážení prodlužuj, to je mnohem lepší.

23

Re: začátky

no to jo, máš teda pravdu. Tak já se pokusim těch 45 minut. Já chodim 2x denně protože mám potom takovej lepší pocit, ale když je to k ničemu, tak budiž :-D

24

Re: začátky

uf, tak 45 min.  by mě asi zabilo. Zatím víc jak kolem půl hoďky nedám.
Ale každopádně mám denní vycházky se psy minimálně hodinku, pokud  tedy se mnou nejdou běhat.

25

Re: začátky

No z 20ti na 50 minut se hravě dostala i moje třicetiletá manželka která nikdy pořádně nesportovala za cca 3-4 měsíce. Vím že se to zdá jako když se koukáte na nějakou horu ale pak se ani nenadějete a jste na ní přestože se vám zdála nezdolatelná smile běhat 2x denně když někdo se sportem sotva začne to bych opravdu nedoporučil ani největšímu nepříteli smile ušetříš čas i energii a výsledky přijdou rychleji - 1x denně déle opravdu doporučuji