1 Naposledy upravil: xtra01 (31.01.2013 15:42)

Téma: těžké začátky

Zdravím, chci využít tohoto fóra, abych dostal pár rad ohledně začátků s běháním. Dříve jsem aktivně sportoval, hlavně MTB, ale po úrazu ramene na snowboardu, následnou roční léčbou a rehabilitací, jsem strašně zlenivěl, zakrněl, přestal sportovat a přibral na váze 10 kg.
Pro zhubnutí a zlepšení kondice jsem si koupil (kvůli nedostatku času kvůli sedavé práci a rekonstrukci bydlení a kvůli nevhodnému okolí domu na běhání) běhací pás i sport tester se senzorem tepu...už jsem nekolikát začal a vydržel i 2-3 týdny, pak jsem ale buď byl na týdenní služebce v zahraničí, přerušil jsem trénink a už jsem se k tomu nevrátil nebo (a to bylo horší) se mi zřejmě kvůli nevhodnému oblečení (tričko, obyč. kraťasy se síťkou) se mi často rozedřely vnitřní strany stehen.

Moje první otázka zní, zda ta rozedřená stehna by vyřešily kraťasy z upnutého elast.materiálu, který by snížil vzájemné tření.

Zadruhé: jaký je doporučený plán pro začátek? já obvykle začínal 1 hod. chůzí 5 km/h, tu jsem pak další týdny zrychoval a zkrátil chůzi na 45 min a zbývajících 15 min. jsem zkoušel vydržet poklus (dle trenažeru 9-11 km/h).

Zatřetí: Rozhodně jsem pozoroval, že se mi třeba po 2-3 týdnech při chůzi do kopce nebo do schodů lépe dýchalo, ale třeba co se týká hubnutí, tak efekt žádný, alespoň co se počtu kil týká, i když jsem se snažil držet tep v rozmezí 55-65% maxima, v mém případě kolem 115-120 tepů za min. při závěrečném 15 běhu až 185 (těsně před smrtí smile ), upravil jsem samozřejmě i přísun potravin, ne až tak složení...možná ale rostla trochu svalová hmota, proto nebyl úbytek na váze

Začtvrté: teď koukám na 9 týdenní plán a chci se zeptat, jestli je proti něčemu běhat třeba až 5x týdně, jelikož by asi svaly měly taky relaxovat a jestli je možné před tento plán vsadit třeba 40 min rychlé chůze kvůli hubnutí?

Díky za odpovědi a rady.