1

Téma: Tupá bolest holení

(snad to v názvu skloňuji správně)

Zdravím, začal jsem běhat asi před 3 týdny a od té doby běhám pravidelně asi 5-6x týdně, kromě 3-4 denní pauzy kde jsem to časově nezvládal. Zatím stále kombinuji běh a chůzi. Začínal jsem na trase cca 1,5km a postupně zvyšoval na současných cca 4,5km, současně s tím se samozřejmě zvyšoval i čas běhu (z 15 na 30-35 minut) + se taky samozřejmě mírně zvyšovala rychlost. Běhám po chodnících a silnici.

Občas jsem cítil takovou tupou bolest na holeních, ale ne "příjemnou" bolest z unavených nohou po běhu, spíš jako bych tam měl obrovské modřiny nebo jak to popsat, zdá se mi že bolest pochází od kosti. Dřív jsem tomu moc nevěnoval pozornost ale dnes už to bolelo tak hodně že jsem musel běh ukončit po 15 minutách a měl jsem co dělat abych se doplazil domů.

Mohlo by to být způsobené nevhodnou obuví (používám teď klasické botasky)? Napadla mě i možnost že se možná přemáhám protože předtím jsem hodně dlouho žádný sport nedělal a moc fyzických aktivit neměl, ale i když běhám dost často tak to s tempem nijak nepřeháním a stále kombinuji běh a chůzi.


Budu rád za každou radu.

2

Re: Tupá bolest holení

Ahoj
Nepíšeš, jakým způsobem probíhá rozcvičení a zda následně po běhu docvičuješ třeba strečink.
Potom co mohu doporučit tak je pulsmetr a provést výpočet tréninkové zóny. Ono cvičit ve správné zóně a nepřepalovat dělá také mnoho.

Bolest co popisuješ tak mám taky vždy poté co přepaluji své možnosti (mohu si za to sám smile sluchátka, dobrá huba a občas se nechám unést. Takže místo tempa 7,38 min/km, které bych měl držet tak mám najednou 5,50 min/km no a to nohy nedávají)

3

Re: Tupá bolest holení

Ahoj, no upřímně se nijak nerozcvičuju, prostě vyjdu ven obvykle po několika hodinovém sezení, pomalu se rozeběhnu a pak přidám. Vím že to není dobře ale běhám v noci (protože nemám rád jak na mě za dne při běhu všichni čumí) a kdybych tam začal ve 3 ráno provádět nějaké cviky připadal bych si dost divně big_smile  Docvičení taky nijak nepoužívám, ale poslední stovku metrů k baráku už jdu vždycky volnou chůzí.

Pulsmetr pro běh je koukám docela drahá sranda tak do toho zatím nepůjdu, každopádně zítra už si jdu koupit nějaké běžecké boty tak snad to pomůže.

4

Re: Tupá bolest holení

Chandler Bing napsal:

Pulsmetr pro běh je koukám docela drahá sranda tak do toho zatím nepůjdu, každopádně zítra už si jdu koupit nějaké běžecké boty tak snad to pomůže.

Doporučuji hlídat si LIDL. Mají pulsmetr od Crivitu za málo peněz hodně muziky
350Kč není velká investice
http://rungo.idnes.cz/civit-levny-sport … behani_fro

Boty jsou základ, ale protažení svalů a jejich zahřátí před vákjone bude alfa a omega problému s bolestí... sval je jak píšeš po sezení zatuhlý a najednou má dát výkon. Nejsem žádnej profík a také postupně začínám, ale tohle jsem si stihl na sobě již vypozorovat, že krátký dynamický strečink určo zvládneš smile
http://www.fsps.muni.cz/strecink/?stran … =dynamicky

5

Re: Tupá bolest holení

ahoj,
těmito problémy jsem také trpěl. Vcelku ale jen krátkodobě zabíraly cviky jako např.housenka postaíš se na nohy a prsty se přitahuješ jako housenka, nebo zvedat tužku prsty nohou ze země a třetí cvik je zvednání nohou ze země paty zůstanou samozřejmě na zemi.
Poté co jsem změnil techniku běhu a začal provádět balanční cvičení problémy jsou pryč.