1

Téma: Běh versus obezita

Ahoj, jsem začátečník, tedy vlastně ještě ani ne, chystám se začít. Se sportem už nějaké zkušenosti mám, ale to už je celkem dávno... Chci začít běhat, ale nejsem si jistá, jestli je to dobrá volba, vzhledem k tomu, že jsem docela "těžká," mírně řečeno. Na 169 cm vážím 91 kg (což už je obezita), takže běh bude asi dost zátěž na klouby. Chci to ze začátku kombinovat s rychlou chůzí, jak jsem se tu dočetla, to mi připadá jako dobré doporučení, abych se hned zkraje neodrovnala, každopádně ráda bych znala názor zkušenějších běžců na běhání obézních lidí... Samozřejmě vím, že potřebuju dobré boty a pevnou sportovní podprsenku, ale spíš by mě zajímalo, jak by asi měl takový běh vypadat (aby to mělo smysl a abych svému zdraví spíš neuškodila), na co bych si měla dát pozor, případně jestli je to vůbec dobrá volba... Jinak jsem zdravá, srdce, plíce, všechno o.k., akorát jsem prostě hromada špeku.

2

Re: Běh versus obezita

Ahoj, běhám 5 krát týdně. Začal jsem v listopadu 2012, jsem na sebe tvrdej. Ze začátku nicmoc, určitě žádnej dobrej pocit z běhu. Teď už je to úplně o něčem jiném, běhám zásadně na pásu (mám slušný), neřeším počasí. Rozejdu se tak 5 - 10 minut, potom 40 minut běh, pak 5 - 10 minut chůze. Je mi 43, běhám dle aerobní tepové frekvenci. Boty, nejdůležitější věc.

3

Re: Běh versus obezita

Ahoj, jsem na tom podobně, 160cm 82kg. Začala jsem s během, ovšem bolí mě koleno, které mě teď z běhu vyřadilo. Přečetla jsem si Běžeckou čítanku a tam doporučuje úplným začátečníkům začit chůzí a střídat s rychlejší chůzí. Je to sice zdlouhavé, ale zřejmě šetrné ke kloubům. Až mě předje ta bolest, pouštím se do toho. Doporučuji přečíst Běžeckou čítanku.

4

Re: Běh versus obezita

ajinav82 napsal:

Ahoj, jsem na tom podobně, 160cm 82kg. Začala jsem s během, ovšem bolí mě koleno, které mě teď z běhu vyřadilo. Přečetla jsem si Běžeckou čítanku a tam doporučuje úplným začátečníkům začit chůzí a střídat s rychlejší chůzí. Je to sice zdlouhavé, ale zřejmě šetrné ke kloubům. Až mě předje ta bolest, pouštím se do toho. Doporučuji přečíst Běžeckou čítanku.

To je rozhodně správný přístup. Běh, resp. plný výkon je ze začátku na klouby u nohou velká zátěž. Nejednoho člověka odradila právě bolest nohou a to je si myslím škoda, protože běh je jedním z nejpřirozenějších pohybů a k zhubnutí pomůže. Kamarád začínal s takovým tím indiánckým během - střídání běhu a chůze. Následně měnil délky jednotlivých etap a nakonec už zvládnul trať zaběhnout celou.